Nyní si ukážeme kreslení pro zkušenější grafiky, ale i začátečníky, kteří se podle našeho podrobného návodu mohou jednoduše naučit kreslit jako profesionálové. V dnešním návodu uplatníte svojí fantazii a naučíte se lépe zacházet se štětci. Můžete zkusit stejný obrázek nebo se inspirovat pro vytvoření vlastní grafiky.
- V této lekci se budu snažit definovat samotý proces kreslení. Pro začátek je velmi důležitá dobrá nálada a také samotný návrh, takže je dobré začít tím, že si postavu načrtnete na papír a pak s ní pracujete ve Photoshopu. Snažil jsem se, aby oko bylo na pravé konstrukci postavy, ale ne zas příliš daleko.
- Začněme tím, že vysvětlím, jak nakreslit chlapcovu postavu. Obvykle začínám kleslením kůže a pak oblečení. Vlasy a ostatní detaily mohou počkat až na konec. Teď ale musím nakreslit správně všechny tvary a obrázek dobře reprezentovat pomocí barev.
- Kreslení pleti vyžaduje asi čtyři barvy a mnoho dalších odstínů a reflexů. Jak můžete vidět kluk byl přeměněn v ošklivého elfa s mnoha exotickými barvami, jak dokazují barvy, které jsem si předem vybral. Je třeba podotknout, že celé tělo by nemělo být jednotvárné, ale mělo by obsahovat různé výčnělky. Každý sval má svůj vlastní tvar a je zastoupen na obrázku.
- Je také třeba vybrat správný druh textury kůže, která poskytuje více reálnosti.
- Teď je čas na košili. Mě osobně se líbí hluboce modrá barva, která je v souladu s plánovanými stříbrnými vlasy. Na začátku budu označovat zónu základní barvou. Poté, co si vyberu světlejší odstín barvy si budu zónu na obrázku představovat více zapálenou.
- Pojďme si nyní představit záblesk ještě světlejší barvy přecházející do stínu. Vyberu si modro-tmavou barvu. Nezapomeňte, že hedvábí, které zde kreslíme se vyznačuje kontrastem mezi světlem a stínem. Nástroj ,,Burn Tool,, je užitečný pro zhuštění stínů, a pak vyberte Dodge, který napomáhá reprezentovat zapálenou hedvábnou záři.
- A teď vlasy. Líbí se mi kluci s dlouhými vlasy. To je důvod, proč jsem se rozhodl udělat výjimku i tentokrát s mým elfem. Nastavil jsem si stříbrnou barvu jako základní a základní zóna musí mít tmavější barvu než vlasy. Potom jsem nastavil tenčí štětec pro zastoupení co nejvíce viditelných zámků. Není nutné, aby byl zvýrazněn každý vlas, ale je dobré zvýraznit celé zóny.
- V dalším kroku vyberte tenký štětec s barvou podobné světlu a pokuste se dát vlasům nějaký tvar, což je právě ten podrobnější prvek. Nezapomeňte na konečky vlasů, které nesmí vykazovat nějaké špatně propracované čáry. Vlasy mohou být i do tmava. Na obrázku můžete vidět zvětšený fragment.
- Pojďme se nyní podívat na detaily. Je čas přidat šperky. Červený medailon jde na elfa připevnit snadně. Můžete vidět zjednodušenou verzi. Pro začátek budu označovat zónu se základní barvou a pak si budu představovat vzplanutí.
- Představují vám, jak by mohly vypadat stíny. Modrá barva je na obrázku dominantní. Jasně červený medailon, musí odrážet další barvy a toto složení barev je důvod, proč jsem se rozhodl vybrat modrou barvu. Černá se používá pro kov, tmavě – červená barva – na kámen. Pak máme volbu Burn Tool a nástroj Dodge pro vkládání více kontrastované prvky na obrázku.
11. Můžete vidět hodně malých kovových věcí. Ukážu vám proces, jak budu kreslit malou svorkou na límec trička. Pro začátek si označte základní tvar stříbrné barvy a vložte bílou barvu s průhledným štětcem. Další jsou stíny. Vyberte Burn Tool a Dodge Tool a použijte tyto nástroje pro dokončení svorky.
Toto je druhá část mé lekce, kde ukazuji jak vytvořit „Oblivion“. V předchozí lekci jsem vám ukázal metody zobrazující lidskou postavu a oblečení. V této části se budu snažit vysvětlit proces zobrazující ženu. Není nutné používat stejné barvy, ale snažte se získávat zkušenosti, co v každém kroku děláte.
1) V této fázi vám ukážu pořadí snímků. Začněte kreslením kůže, potom oblečením a šperky. Jsem velmi rád, že se můžeme zaměřit na takhle malé detaily. Dbejte na základní koncept a nezapomeňte na obličej a figuru.
2) První část lekce, v které jsem již dříve vysvětlil způsob zobrazující kůži. Zde si musíme všimnout, že jsem nepracoval se strukturou pokožky záměrně, ale erupce by měla být světlejší barvou – protože jsem kreslil bohyni, a tak má méně obvyklý tvar.
3) Můžete si všimnout zvětšených fragmentů vlasů. Líbí se mi kontrast vytvořený černými vlasy a černou kůží. Nyní si pojďme vysvětlit, jak tento výsledek udělat podrobněji.
4) V prvním kroku se musím zmínit o základní vrstvě černé, která by měla být nejtmavší barvou a musí mít stejné vlasy na začátku i v konci. Dále si vyberu ještě světlejší odstín a představuji si několik bodů, díky nimž vypadá obrázek reálněji.
5) Nyní si zvolte tenčí štětec na podrobnější kresbu vlasů. Můžete vidět zvětšený fragment prací s prvky. Vyberte si nyní světlejší barvu na nákres několika lajn. Nesnažte se ale vystřihnout lajny hned v prvním řádku.
6) Používám dva odstíny světlé barvy ke zpracování již dříve zmiňovaných vlasů. Můžete vidět fragmenty zastoupené barvou světla. Vyberte si tmavší barvu a vložte ji do odlišných zón. Jak jsem již zmiňoval v první části hodiny, můžete na sebe soustředit jen ty části vlasů, které jsou vidět na obrázku.
7) Nyní vyberte režim ,,Shadows,, a nástroj ,,Burn,, pro práci s tmavějšími zónami, aby se účinek kontrastu projevil. Nástroj ,,Dodge,, a ,,Highlights,, režim nás v akcentování upozorní.
8) vlasy vypadají živější, pokud zastupují několik vrstev vycházejících z obvyklých tvarů. Pád čela, hrudi a zadní strany hlavy – tyto malé detaily hrají velkou roli v našem obrázku. Budu si pamatovat, že vlasy je možné prezentovat různými barvami, které se vejdou na pozadí a zbytek objektů.
9) Ochranné rukavice. Nestaral jsem se o textilní texturu, a proto jsem se snažil získat nějaké ostré lesky a stíny. Na mém obrázku vypadají velmi jednoduše, protože při zpracování se starám o vyhlazení prvků. Zvolte černou barvu, jako základní a vyberte světlejší barvu pro kreslení tvarů jako samotných.
10) Vyberte si hladký černý štětec – šedá barva představuje stíny. Výběr světlejší barvy je možno vyznačit na textilu, ale zbytek prvků musí být tmavější.