V dnešní lekci si ukážeme jak vytvořit animovaný obrázek dívky s mečem s použitím vytvoření textur pro kov i oblečení. Tvorba animovaného charakteru není zas tolik těžká, je ovšem třeba dodržez určité zásady. Pro dnešní lekci máte na výběr mezi dvěma způsoby vytvoření úvodního obrázku, ze kterého animovaný obrázek vytvoříme.
Začneme jako obvykle náčrtem, tentokrát se ovšem snažte aby byl přesnější. Náčrt můžete vytvořit přímo v novém okně nebo začíts tužkou na papíře s tím, že se kontury převedou na novou vrstvu. Ať už jste se rozhodli pro kterýkoliv z těcht způsobů, tak je třeba vytvořit kontury v nové vrstvě. pokud jste obrázek malovaný tužkou skenovali, tak bude postrup stejný, v našem případě jsme kreslili rovnou na bílé plátno, ale postup je stejný.
Nejdříve vytvoříme nový soubor, tak jak to můžete vidět níže: Soubor – Nový (Ctrl+N)
Vyberte si nyní Nástroj štětec (3-6 px) a pokuste se načrtnout obrázek dívky. Vybral jsem pro tuto akci červenou barvu, snadněji se poté budou vykreslovat obrysy, které uděláme černou barvou.
Změňte velikost štětce na 1 px a vyberte potřebnou barvu pro obrysy. Otevřete novou vrstvu: Vrstva – Nová – Vrstva a pomocí Nástroje pero udělejte pečlivě obrysy, dejte si záležet aby byly přesné.
Nyní smažte vrstvu obsahující původní náčrt: Vrstva – Odstranit – Vrstva. Vytvořte novou vrstvu a umístěte ji pod vrstvou obsahující vytvořené obrysy. Následně vrstvu vybarvěte šedou nebo bílou barvou pomocí Nástroje plechovka barvy. V případě, že obrysy budou působit příliš matně, tak můžete zkopírovat vrstvu s nimi: Vrstva – Duplikovat vrstvu, a sloučit dolů vrstvy s obrysy znovu: Vrstva – Sloučit vrstvy (Ctrl+E).
Aby se nám tato vrstva nemíchala se zbytkem, tak ji můžete nastavit kliknutím pravého tlačítky na vrstvu a výběrem Vlastnosti vrstvy. Rozhodl jsem se otočit tento obrázek vodorovně, to je důvod proč bych měl zadat další příkaz: Úpravy – Transformovat – Převrátit vodorovně. Vyberte poté Nástroj štětec a na nové vrstvě, pod vrstvou obrysy, vybarvěte obrázek základními barvami, pro každou barvu zvolte novou vrstvu:
Nyní budeme pokračovat s vybarvováním, začneme s očima. Nyní si vybereme Nástroj štětec a budeme vybarvovat duhovku se třemi odstíny. Poté si vezměte Nástroj rozostření s bílou barvou a měkkými okraji a vytvoříme odlesk (bylo by vhodné ho dát na novou vrstvu, nad tu s obrysy).
Trochu ztmavte oční bělmo pomocí štětce a nástroje pro rozostření. Poté můžete pomocí štětce zvýraznit celé oko.
Nyní budeme pokračovat se rty, nejdříve s vrchním rtem, pro něj vyberte malinko tmavší barvu, poté spodní, ten udělejte světlejší a aplikujte na něj i odlesk. Na toto použijte štětec s měkkým vzorkem.
Teď vytvoříme stín na dívčině rameni, použijeme proto štětec s následujícím nastavením:
Použijte jak tmavší, tak i světlejší barvy s jednoduchými pohyby. Nejprve byste je měli vyzkoušet na textilu.
Použijte Nástroj zesvětlení k odbarvení světlejších částí.
Vyberte po tom Nástroj štětec a Nástroj rozostření a ztmavte kovové části dívčina nástroje. Druhou stranu (bude světlejší) odbarvěte pomocí Nástroje zesvětlení.
Dáme tomu pomocnou strukturu. Je nutné vytvořit novou vrstvu, nad vybarvovanými vrstvami, a použít na ní tento filtr: Filtr – Vykreslení oblaka, použijte bílou a černou barvu.
Zmenšete velikost vrstvy a změňte její úhel i její umístění by mělo být tym, kde chceme vložit texturu. Zvolíme tuto volbu: Úpravy – Libovolná transformace (Ctrl+T).
Seskupte tuto vrstvu s vrstvou, která obsahuje vybarvenou dívku: Vrstva – Seskupit vrstvy (Ctrl + G). Vše co se nachází mimo kovovou konturu by mělo být smazáno pomocí Nástroje guma. Změňte typ vrstvy na Překrýt a obě vrstvy slučte dolů (Ctrl + E).
Šněrování u meče by mohlo mít také lepší texturu, vyberte si Nástroj štětec o velikosti 1 px s pevným a tvrdým vzorkem a dvěma barvami: tmavě modrá a bílá, vytvořte zde i stíny.
Vytvořte stíny na dívčiných vlasech (štětcem) a rozostřete jejich hrany.
Přidejte masku na tuto vrstvu: Vrstva – Maska vrstvy – Odkrýt vše. Nyní si vezměte štětec tmavé barvy a vymažte místa vlasů, kde bude přechod. Poté si vezměte Nástroj přechod a hranice překryjte.
Zadejte následující příkaz: Vrstva – Maska vrstvy – Odstranit. Poté vytvořte stín na dívčině pleti a hranice okrajů malinko rozostřete.
Nyní vyberte štětec a vytvořte stín na dívčině oblečení:
Použijte Nástroj rozmazání pro drobné rozmazání hranic.
K vytvoření potřebné bavlněné textury textilu je potřeba zkopírovat vrstvu s její barvou (Ctrl+J). Vymažte na ní všechno kromě oděvů. Nejdříve bychom si měli schovat viditelnost hlavní barevné vrstvy kliknutím na oko vedle vrstvy. Toto je to, co byste měli dostat:
Nyní vyberte toto nastavení: Filtr – Textura – Zrnění, s následujícím nastavením:
Poté vrstvu odbarvěte: Obraz – Přizpůsobení – Odbarvit (Shift+Ctrl+U). Seskupte ji s hlavní barevnou vrstvou (Ctrl + G) a trochu ji rozmažte pomocí filtru: Filtr – Rozostření – Gaussovské rozostření
Změňte typ vrstvy na Zesvětlit a zmenšete Krytí na 75%.
Zkombinujte tyto vrstvy (Ctrl + E) a vytvořte novou vrstvu, která musí být seskupena s barevnou vrstvou (Ctrl+G). Vyberte si nyní kartáč s hladkými hranami a bílou barvou a odbarvěte okraje oblečení, vlasy a dívčin nástroj na rameni. Odbarvěte také některá místa v blízkosti kontur.
Zkopírujte tuto vrstvu a přesuňte kopii pod vrstvou s právě vytvořenými bílými pruhy, rozmažte ji pomocí Gaussovského rozostření a změňte její barvu do žluté pomocí následujícího příkazu: Obraz – Přizpůsobení – Selektivní barva.
Nyní budeme pokračovat s vrstvou pozadí. Musí být vybarveno stejnou barvou jako jsou nesvětlejší dívčiny vlasy. Udělejte si kopii této vrstvy pomocí nástroje kapátko a aplikujte na nové, nad předchozího, jeden filtr: Filtr – Vykreslení – Oblaka.
Nyní zpracujeme horní vrstvy, změníme jejich jas a kontrast: Obraz – Přizpůsobení – Jas a kontrast.
Nyní změňte jeho barvu pomocí: Obraz – Přizpůsobení – Odstín a sytost (Ctrl+U)
Vyberte nyní Nástroj Guma velké velikosti a vyhlaďte hrany a vymažte částečně tuto vrstvu:
Změňte trochu více jas, kontrast a barvy, pomocí stejných příkazů použitých před chvílí:
Přejděte do vrstvy obsahující obrysy a změňte jejich barvu: Obraz – Přizpůsobení – Selektivní barva.
Zkopírujte vrstvu (Ctrl+J) a rozostřete ji pomocí Gaussovského rozostření.
Zmenšete krytí vrstvy na 90%.
Na nové vrstvě nyní vykreslete ovál, na vyšší vrstvě než ostatní, v levém horním rohu. Ovál musí vít velmi intenzivně rozmazaný (Gaussovské rozostření). Níže je, jak by to mělo vypadat.
Na obrázku by to mělo vypadat takto:
Nyní slučte všechny vrstvy: Vrstva – Sloučení viditelných. Poté vyberte nástroj oříznutí a obdélníkový výběr, a vytvořte rám.
Upravte trochu barvy použitím této volby: Obraz – Přizpůsobení – Křivky (Ctrl+M)
Gratulujeme, vše je hotovo. Stejné a podobné úpravy si nyní můžete vyzkoušet na vlastních animovaných postavách.