Animovaná dívka s mečem

Estimated read time 10 min read

V dnešní lekci si ukážeme jak vytvořit animovaný obrázek dívky s mečem s použitím vytvoření textur pro kov i oblečení. Tvorba animovaného charakteru není zas tolik těžká, je ovšem třeba dodržez určité zásady. Pro dnešní lekci máte na výběr mezi dvěma způsoby vytvoření úvodního obrázku, ze kterého animovaný obrázek vytvoříme.

Začneme jako obvykle náčrtem, tentokrát se ovšem snažte aby byl přesnější. Náčrt můžete vytvořit přímo v novém okně nebo začíts tužkou na papíře s tím, že se kontury převedou na novou vrstvu. Ať už jste se rozhodli pro kterýkoliv z těcht způsobů, tak je třeba vytvořit kontury v nové vrstvě. pokud jste obrázek malovaný tužkou skenovali, tak bude postrup stejný, v našem případě jsme kreslili rovnou na bílé plátno, ale postup je stejný.

Nejdříve vytvoříme nový soubor, tak jak to můžete vidět níže: Soubor – Nový (Ctrl+N)

Nový obrázek

Vyberte si nyní Nástroj štětec (3-6 px) a pokuste se načrtnout obrázek dívky. Vybral jsem pro tuto akci červenou barvu, snadněji se poté budou vykreslovat obrysy, které uděláme černou barvou.

Načrtnutí dívky červenou barvou

Změňte velikost štětce na 1 px a vyberte potřebnou barvu pro obrysy. Otevřete novou vrstvu: Vrstva – Nová – Vrstva a pomocí Nástroje pero udělejte pečlivě obrysy, dejte si záležet aby byly přesné.

Vytvoření obrysů na nové vrstvě

Nyní smažte vrstvu obsahující původní náčrt: Vrstva – Odstranit – Vrstva. Vytvořte novou vrstvu a umístěte ji pod vrstvou obsahující vytvořené obrysy. Následně vrstvu vybarvěte šedou nebo bílou barvou pomocí Nástroje plechovka barvy. V případě, že obrysy budou působit příliš matně, tak můžete zkopírovat vrstvu s nimi: Vrstva – Duplikovat vrstvu, a sloučit dolů vrstvy s obrysy znovu: Vrstva – Sloučit vrstvy (Ctrl+E).

Smazání vrstvy s náčrtem

Aby se nám tato vrstva nemíchala se zbytkem, tak ji můžete nastavit kliknutím pravého tlačítky na vrstvu a výběrem Vlastnosti vrstvy. Rozhodl jsem se otočit tento obrázek vodorovně, to je důvod proč bych měl zadat další příkaz: Úpravy – Transformovat – Převrátit vodorovně. Vyberte poté Nástroj štětec a na nové vrstvě, pod vrstvou obrysy, vybarvěte obrázek základními barvami, pro každou barvu zvolte novou vrstvu:

Vybarvování obrazu

Nyní budeme pokračovat s vybarvováním, začneme s očima. Nyní si vybereme Nástroj štětec a budeme vybarvovat duhovku se třemi odstíny. Poté si vezměte Nástroj rozostření s bílou barvou a měkkými okraji a vytvoříme odlesk (bylo by vhodné ho dát na novou vrstvu, nad tu s obrysy).

Vybarvování očí

Trochu ztmavte oční bělmo pomocí štětce a nástroje pro rozostření. Poté můžete pomocí štětce zvýraznit celé oko.

Zvýraznění oka

Nyní budeme pokračovat se rty, nejdříve s vrchním rtem, pro něj vyberte malinko tmavší barvu, poté spodní, ten udělejte světlejší a aplikujte na něj i odlesk. Na toto použijte štětec s měkkým vzorkem.

Vybarvování rtů

Teď vytvoříme stín na dívčině rameni, použijeme proto štětec s následujícím nastavením:

Nastavení štětce

Použijte jak tmavší, tak i světlejší barvy s jednoduchými pohyby. Nejprve byste je měli vyzkoušet na textilu.

Aplikování světlých i tmavých barev
Výrazná změna oproti původní barvě

Použijte Nástroj zesvětlení k odbarvení světlejších částí.

Zesvětlení světlých částí

Vyberte po tom Nástroj štětec a Nástroj rozostření a ztmavte kovové části dívčina nástroje. Druhou stranu (bude světlejší) odbarvěte pomocí Nástroje zesvětlení.

Ztmavení a zesvětlení kovových částí

Dáme tomu pomocnou strukturu. Je nutné vytvořit novou vrstvu, nad vybarvovanými vrstvami, a použít na ní tento filtr: Filtr – Vykreslení oblaka, použijte bílou a černou barvu.

Vykreslení oblak

Zmenšete velikost vrstvy a změňte její úhel i její umístění by mělo být tym, kde chceme vložit texturu. Zvolíme tuto volbu: Úpravy – Libovolná transformace (Ctrl+T).

Transformace vrstvy s texturou

Seskupte tuto vrstvu s vrstvou, která obsahuje vybarvenou dívku: Vrstva – Seskupit vrstvy (Ctrl + G). Vše co se nachází mimo kovovou konturu by mělo být smazáno pomocí Nástroje guma. Změňte typ vrstvy na Překrýt a obě vrstvy slučte dolů (Ctrl + E).

Seskupení vrstev a překrytí

Šněrování u meče by mohlo mít také lepší texturu, vyberte si Nástroj štětec o velikosti 1 px s pevným a tvrdým vzorkem a dvěma barvami: tmavě modrá a bílá, vytvořte zde i stíny.

Vytvoření textury u šněrování

Vytvořte stíny na dívčiných vlasech (štětcem) a rozostřete jejich hrany.

Vytvoření stínů na vlasech

Přidejte masku na tuto vrstvu: Vrstva – Maska vrstvy – Odkrýt vše. Nyní si vezměte štětec tmavé barvy a vymažte místa vlasů, kde bude přechod. Poté si vezměte Nástroj přechod a hranice překryjte.

Přidání přechodu na horní část vlasů

Zadejte následující příkaz: Vrstva – Maska vrstvy – Odstranit. Poté vytvořte stín na dívčině pleti a hranice okrajů malinko rozostřete.

Vytvoření stínů na pleti

Nyní vyberte štětec a vytvořte stín na dívčině oblečení:

Vytvoření stínů na oblečení

Použijte Nástroj rozmazání pro drobné rozmazání hranic.

Drobné rozmazání hranic

K vytvoření potřebné bavlněné textury textilu je potřeba zkopírovat vrstvu s její barvou (Ctrl+J). Vymažte na ní všechno kromě oděvů. Nejdříve bychom si měli schovat viditelnost hlavní barevné vrstvy kliknutím na oko vedle vrstvy. Toto je to, co byste měli dostat:

Vrstva s textilem

Nyní vyberte toto nastavení: Filtr – Textura – Zrnění, s následujícím nastavením:

Filtr se zrněním

Poté vrstvu odbarvěte: Obraz – Přizpůsobení – Odbarvit (Shift+Ctrl+U). Seskupte ji s hlavní barevnou vrstvou (Ctrl + G) a trochu ji rozmažte pomocí filtru: Filtr – Rozostření – Gaussovské rozostření

Gaussovské rozostření

Změňte typ vrstvy na Zesvětlit a zmenšete Krytí na 75%.

Změna typu vrstvy a úprava krytí

Zkombinujte tyto vrstvy (Ctrl + E) a vytvořte novou vrstvu, která musí být seskupena s barevnou vrstvou (Ctrl+G). Vyberte si nyní kartáč s hladkými hranami a bílou barvou a odbarvěte okraje oblečení, vlasy a dívčin nástroj na rameni. Odbarvěte také některá místa v blízkosti kontur.

Seskupení vrstev, odbarvení okrajů

Zkopírujte tuto vrstvu a přesuňte kopii pod vrstvou s právě vytvořenými bílými pruhy, rozmažte ji pomocí Gaussovského rozostření a změňte její barvu do žluté pomocí následujícího příkazu: Obraz – Přizpůsobení – Selektivní barva.

Selektivní barva

Nyní budeme pokračovat s vrstvou pozadí. Musí být vybarveno stejnou barvou jako jsou nesvětlejší dívčiny vlasy. Udělejte si kopii této vrstvy pomocí nástroje kapátko a aplikujte na nové, nad předchozího, jeden filtr: Filtr – Vykreslení – Oblaka.

Vykreslení oblak na pozadí

Nyní zpracujeme horní vrstvy, změníme jejich jas a kontrast: Obraz – Přizpůsobení – Jas a kontrast.

Jas a kontrast

Nyní změňte jeho barvu pomocí: Obraz – Přizpůsobení – Odstín a sytost (Ctrl+U)

Odstín a sytost

Vyberte nyní Nástroj Guma velké velikosti a vyhlaďte hrany a vymažte částečně tuto vrstvu:

Použití gumy

Změňte trochu více jas, kontrast a barvy, pomocí stejných příkazů použitých před chvílí:

Změna jasu a kontrastu
Úprava barev

Přejděte do vrstvy obsahující obrysy a změňte jejich barvu: Obraz – Přizpůsobení – Selektivní barva.

Změna barvy kontur

Zkopírujte vrstvu (Ctrl+J) a rozostřete ji pomocí Gaussovského rozostření.

Gaussovské rozostření

Zmenšete krytí vrstvy na 90%.

Zmenšení krytí vrstvy

Na nové vrstvě nyní vykreslete ovál, na vyšší vrstvě než ostatní, v levém horním rohu. Ovál musí vít velmi intenzivně rozmazaný (Gaussovské rozostření). Níže je, jak by to mělo vypadat.

Rozmazaný ovál

Na obrázku by to mělo vypadat takto:

Nyní slučte všechny vrstvy: Vrstva – Sloučení viditelných. Poté vyberte nástroj oříznutí a obdélníkový výběr, a vytvořte rám.

Vytvoření rámu

Upravte trochu barvy použitím této volby: Obraz – Přizpůsobení – Křivky (Ctrl+M)

Úprava barev pomocí křivek

Gratulujeme, vše je hotovo. Stejné a podobné úpravy si nyní můžete vyzkoušet na vlastních animovaných postavách.

Hotová animovaná dívka s mečem

Další články:

Další články autora: