Vesmírný design

Estimated read time 5 min read

V dnešním tutoriálu si ukážeme jak vytvořit vesmírný design, který lze využít pro mnoho způsobů. Zdokonalíte si zde svoje umění ve Photoshopu, dnes budeme používat velké množství štětců a nakonec se nám vykreslí krásná tapeta, kterou vidíte níže. Pečlivě si projděte jednotlivé body a stejnou technikou budete moci vytvářet vlastní design.

Začneme tedy, vytvořte nový soubor. Teď je na vás jakou velikost zvolíte, pokud máte silný počítač, tak zvolte klidně větší rozměry, já jsem zvolil 1600×1280 px.

Nový soubor

Vyplňte pozadí černým přechodem.

Černý přechod v pozadí

Nyní nastavíme světelné efekty: Filtr – Vykreslení – Světelné efekty

Světelné efekty

Zde je velké množství nastavení, trošku si s tím pohrajte a nějaké vyberte.

Nastavení světel

Rozhodl jsem se do světel umístit texturu,(trošku to narovnejte) ale rozhodněte se sami co vám bude vyhovovat.

Vytvoření textury ve světle

Nyní si vyberte Eliptický výběr, a vytvořte kruh. Na tento kruh použijte Nástroj přechod, jako barvy zvolte černou a šedivou. Přechod vytvořte tahem po vnitřní části eliptického výběru, tak aby vypadal jako na obrázku, níže.

Eliptický výběr vyplněný přechodem

Nyní vyberte kruhový přechod (v nabídce přechodu nahoře v liště) a nastavte takový typ s popředím do průhlednosti, aby se nám nepřekryl již hotový přechod. Následně tento přechod aplikujte ještě několikrát, dokud nebude kruh vypadat jako osvětlená koule, níže.

Kruhový přechod

Nyní vytvořte texturu pomocí texturového štětce. Některá místa udělejte světlejší a některá tmavší.

Tvorba textury pomocí štětce s texturou

Je mnoho způsobů jak můžeme přidat barvy, já jsem již dvě barvy použil. Pro aplikaci barev na planety doporučuji používat nové vrstvy, pro každou z nich. Používejte také různé styly vrstev.

Využití různých stylů vrstev

Nyní můžete dostat něco takového:

Nyní můžete například vyvážit barvy: Obraz – Přizpůsobení – Vyvážení barev

Vyvážení barev

Stejným způsobem můžete vytvořit i další planetu, použijte ovšem jinou texturu štětce a třeba také i jinou barvu. Pokud se vám nechce opět dělat další planetu, tak pouze zkopírujte tu stávající, upravte její velikost a další parametry.

Tvorba druhé planety

Vzhledem k tomu, že planeta zůstane na pozadí, tak vyzkoušejte různé typy vykreslení a vytvořte větší hloubku.

Různé typy vykreslení

Opět si můžete pohrát s vyvážením barev.

Vyvážení barev

Nyní je čas pro vložení textu, pokud zde chcete mít text, tak se na něj vrhněte.

Vytvoření textu

Pro text zvolte nový typ vrstvy, vyberte barvu která se hodí a vytvořte do textu i texturu, například ve stylu vytvořených planet. Nad text vložte vrstvu s větším puntíkem, viz obrázek, a lehce ji zprůhledněte.

Tvorba textury textu

Nyní z tohoto puntíku uděláme rozmazanou bahnitou kapku, aby to působilo trochu „špinavě“ a děsivě.

Špinavá kapka

Trochu si s tím pohrajte a upravte text tak, aby vypadal opravdu dobře, klidně používejte i přechody.

Vyhrajte si s textem

Nyní si pohrajem s odrazem čočky a vytvoříme světelný efekt.

Světlo umístěte pod vrstvu s planetou, aby působilo jako slunce nebo hvězda za ní.

S trochou úprav jsem dostal tento výsledek:

Doufám, že vás tento návod inspiroval, pokud chcete udělat působivé velké tapety, tak klidně použijte větší rozměry pro obrázek a pozadí vytvořte třeba s hvězdami nebo nějakou mlhovinou.

Další články:

Další články autora: