Řada lidí se domnívá, že investovat do papírových reklamních předmětů nemá smysl. Těmito předměty se myslí především plakáty nebo letáky či nejrůznější brožury. Jenže opak je v tomto případě pravdou. Je však velmi důležité, aby plakáty stejně jako letáky byly správně graficky provedeny. Pokud plakáty nedokážou zaujmout na první pohled, pak člověka nezaujmou vůbec. V ideálním případě proto obrázky a fotografie umísťujte doleva, jelikož na tomto místě fotky mozek snáze registruje, a kromě toho se držte i dalších rad, díky kterým budou plakáty opravdu efektivní reklamou.
Používejte barvy
Vytvářet plakáty společnosti je jedna velká psychologická hra. Na člověka se musí cílit právě po stránce té psychiky a musí se doslova vést za ručičku, jinak ho nepřimějete k akci, kterou požadujete. Například bylo prokázané, že na barvičky člověk reaguje opravdu skvěle. Proto se je nebojte používat.
Například v případě prevence nebo varování se vyplatí vsadit na červenou barvu, kterou máme spojenou s nebezpečím, chybami, možná až s agresivitou. Pokud však vsadíte na modrou, ta se většinou aplikuje v případě zisku – je to symbol otevřenosti, vlídnosti, klidu. Když tedy vaším produktem zákazník něco získá, volte modrý odstín.
Buďte negativní
Jak již bylo zmíněno, tvorba plakátů nebo letáků je jednou velkou psychologickou hrou. Taktéž bylo prokázáno, že na negativitu reagujeme intenzivněji. Pokud tedy budete takzvaně “sypat sůl na rány”, povede to k impulzivnějším nákupům. V ideálním případě tedy ihned vyzdvihněte problém, který lidé mají a od kterého dokážete svým zbožím nebo produkty ulevit. Například prodejci robotických vysavačů by se měli zaměřit na klienty otázkou – nechce se vám vysávat?
Cilte na svou klientelu
I při tvorbě letáků a plakátů byste se měli zaměřit jenom na svou cílovou skupinu. Nikdy se nezavděčíte všem, proto to mějte na paměti. Od své cílové skupiny zákazníků se odrážejte a uvidíte, jak půjde tvorba reklamy jako po másle.